MARKETING
COMMUNICATIE
Omdat de consument nog nooit zo mobiel is geweest als op dit moment is de uitdaging om je doelgroep te bereiken groter dan ooit. We krijgen dagelijks zoveel informatie en impulsen te verwerken dat het steeds lastiger wordt om ook nog reclameboodschappen bewust op te slaan.
Daarom is het des te belangrijker om een doordachte marketingcommunicatie strategie te ontwikkelen zodat jouw verhaal opvalt tussen alle andere boodschappen.
VALKUIL
De praktijk heeft geleerd dat het juist afstemmen van het kanaal en de boodschap een van de grootste valkuilen is voor organisaties. Zo wordt vaak dezelfde boodschap voor verschillende kanalen gebruikt of worden dezelfde kanalen voor verschillende doelgroepen ingezet. Hierdoor bereik je vaak niet je complete potentiële doelgroep. Ook veroorzaakt dit een hoge waste binnen je bereik; je vertelt je verhaal aan consumenten die je product of dienst waarschijnlijk niet zullen gebruiken.
Om dit te voorkomen moeten we goed begrijpen wat de interesses van doelgroep zijn, waar zij zich bevinden en hoe zij het beste te bereiken zijn.
Tegelijkertijd moet ook het verhaal dat verteld wordt aansprekend zijn voor deze doelgroep;
STORYTELLING
Alleen vertellen dat je er bent en welk product/dienst je kan bieden is niet meer voldoende. Om de overprikkelde doelgroep te imponeren moet je verhaal een bepaalde emotie opwekken, vernieuwend zijn en vooral niet te lang duren. Het is cruciaal dat je verhaal uniek is en opvalt tussen alle andere boodschappen maar misschien wel belangrijker, je boodschap moet relevant zijn voor de doelgroep. Ook is bewezen dat een boodschap na herhaling zijn kracht verliest dus verfrissing van de boodschap op zijn tijd is hierbij essentieel.
GK BRANDING is er om jouw verhaal zo over de bühne te brengen dat de juiste doelgroep je weet te onthouden.
Naast dat GK BRANDING gespecialiseerd is in de inkoop van traditionele media ondersteunen wij ook graag bij de inzet van online marketing en/of social media.