ONLINE

MARKETING

Onderzoek heeft uitgewezen dat in 2018 Nederlanders gemiddeld 4:05 uur per dag gebruik maakte van het internet (Global Digital Report, 2018). Dit is dan ook meteen de verklaring waarom een steeds groter deel van het marketingbudget besteed wordt aan online marketing; het promoten van je product, dienst of merk via online kanalen.

VOORDELEN

Naast dat online marketing relatief gezien minder duur is dan traditionele marketing zijn er nog twee belangrijke voordelen te noemen. Zo kan online marketing meer gericht ingezet worden door middel van vrij specifieke targeting. Doordat er veel bekend is van het online gedrag en de interesses van de consument kunnen we betere keuzes maken in de welke doelgroep bereikt moet worden.

 

Daarnaast zijn de resultaten van online marketing uitingen goed meetbaar. Zo kan er bijvoorbeeld gemeten worden hoeveel personen naar aanleiding van het zien van de online advertentie de website hebben bezocht, een item in hun winkelmand hebben gedaan of een product hebben afgerekend. 

GK BRANDING is op basis van deze metingen in staat de strategie continue aan te passen zodat optimale resultaten behaald worden.

ONLINE KANALEN

Er zijn verschillende manieren om online advertenties in te zetten om zo je online zichtbaarheid te vergroten;

  • SEO/SEA - optimalisatie van de vindbaarheid van je website op Google.

  • E-mail - direct marketing door middel van het versturen van een (gepersonaliseerde) e-mail naar je klantenbestand.

  • Social media - Het stimuleren van bezoek aan je website of social media pagina door middel van advertenties op social media platforms.

  • Display advertising - Het plaatsen van banners op voor de doelgroep relevante website's. 

Door de populariteit van online marketing is de concurrentie groot en is een gerichte strategie essentieel om het verschil te maken. 

GK BRANDING helpt graag om de juiste partijen bij elkaar te brengen om dit te realiseren en de online zichtbaarheid te vergroten. 

De impact van de online inzet kan vergroot worden door deze te integreren in een complete campagne en zo on- en offline marketing te integreren.