top of page

SOCIAL

MEDIA

Ondanks dat de meningen steeds verder verdeeld lijken te raken over de positieve impact van social media op de maatschappij is het, met de juiste strategie, één van de sterkste marketinginstrumenten van dit moment. Social media heeft de kracht om gebruikers elkaar te laten beïnvloeden en creëert een verlangen naar de levensstijl van anderen. Daarnaast geeft social media ons de mogelijkheid om nieuws en informatie in een razendsnel tempo wereldwijd te verspreiden.

Wat social media onderscheid van andere marketingkanalen is dat volgers er zelf voor kiezen om een merk of persoon te volgen en dus actief op zoek zijn naar interactie met dit merk.  Volgers zullen, mits voorzien van relevante content, actief liken, delen en reageren (engagement) en worden hierdoor extreem waardevol voor een merk.

STRATEGIE

Je kunt je social media pagina's alleen effectief inzetten als marketingtool met een eenduidige strategie.

Zo zal bepaald moeten worden welke van de platformen het meest gebruikt worden door de doelgroep en op welke manier. Wat triggert hun engagement en welke plaats heeft social media in hun leven?

Ook is social media het meest effectief als verlengstuk van de bestaande marketinguitingen en moet de storytelling hier naadloos op aansluiten. Social media geeft de kans om de persoonlijkheid van een merk te laten spreken en om met een consistente tone of voice de gebruiker zich te laten identificeren met het merk.  Wel is het belangrijk dat deze content op elk social media platform wordt afgestemd zonder de boodschap te versnipperen.

MARKETING IS NO

LONGER ABOUT

THE STUFF THAT

YOU MAKE,

BUT ABOUT THE

STORIES YOU TELL.

- SETH GODIN -

Yellow-hashtag-on-pink-background

INFLUENCERS

Ondanks dat elke social media gebruiker de kracht heeft een andere gebruiker te beïnvloeden wordt er vaak voor gekozen om samen te werken met een influencer met bovengemiddeld veel volgers. De juiste influenceer past bij waar het merk voor staat en heeft als doel de geloofwaardigheid van het merk te versterken. Omdat de grote influencers door hun vele samenwerking deze geloofwaardigheid lijken te verliezen wordt er steeds meer gebruik gemaakt van micro influencers met minder volgers maar meer authenticiteit. 

Al met al zijn er maar weinig organisaties die de kracht van social media nog kunnen ontkennen. GK BRANDING is er daarom in gespecialiseerd consument en organisatie met elkaar te verbinden via social media en stippelt graag samen de juiste strategie uit. 

Om je social media content extra kracht bij te zetten kan er gebruik gemaakt worden van online advertenties.

bottom of page